آیا مخاطبی در خانه هست؟
میزگرد «آسیب‌شناسی مخاطب در سینمای مستند ایران» - ۱

مهدی ازهری‌راد

وقتی به فهرست بلندبالای فیلم‌های مستندی که تولیدشده‌اند اما امکان نمایش عمومی نداشته‌اند و اکران آن‌ها محدود به نمایش جشنواره‌ای با مخاطبان بسیار اندک شده است، نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که ...

... ادامه
پرسه در سایت‌های دیگر
(تیرماه ۹۴)

قضیه شکل اول، شکل دوم
خشونت در انحصار هیچ‌کس نیست
چهار توصیه برای مدیریت موثرتر زمان
و...

... ادامه
یک مرکز سینمایی چطور با کارگردانان قرارداد می‌بندد؟
نقدی بر قراردادهای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

[ ابراهیم مختاری ]

این نوشته می‌کوشد از نمونه منتشرشده ارزیابی اولیه‌ای ارائه دهد و تنها به چند ماده و بند که رویکرد اصلی مرکز را به‌عنوان بازوی اجرائی دولت در سینمای مستند روشن می‌کند بپردازد. ارزیابی گسترده‌تر از آن به‌وقت بیشتر و مشارکت نیاز دارد.

... ادامه
جهان قهرمان‌های تنها
[ گفت‌وگو با آرش لاهوتی درباره فیلم مستند راننده و روباه ]

امیر حسین ثنائی

وقتی آدمی از زندگی‌اش برای من تعریف می‌کند در همان لحظه نقاط عطفی در ذهن من شکل می‌گیرد. من علاقه بسیار زیادی به ادبیات دارم و رمان‌های زیادی در کتاب‌خانه‌ام هست. شاید به همین دلیل باشد که ناخودآگاه ذهن من ...

... ادامه
همه چیز تغییر کرده است
[ میزگرد هالیوود ریپورتر با حضور شش مستندساز مطرح جهان ]

مترجم: مریم باقری

مشکل بزرگی در مورد کلمه «مستند» وجود دارد. کلمه مستند شبیه کلمه «سند» می‌ماند. منظورم این است که من دارم می‌روم به سالن سینما. قرار است مستند ببینم یا تریلر؟ ما به کلمه بهتری نیاز داریم.

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد