مترجم: کریم قربانزاده، تدوین و ویرایش: احمد ضابطی جهرمی، تهران: دانشگاه صدا و سیما، چاپ اول: ۱۳۹۲، ۱۵۰ صفحه، ۸۰۰۰ تومان
سبک در سینمای مستند
بخش دوم: فیلم بردار در سینمای مستند
وظایف و مشکلات ایدهای – خلاقیتی در سینمای مستند – و گالوتکنیکیا
کار فیلمبردار خبری در جبهههای جنگ – کاتلیا رنکو
سینمای مستند پس از جنگ – مرسومینسکی
فیلمبردار مولف در سینمای مستند امروزی – تروشکین
کار بر روی گزارشهای جنگی امروزی (فیلم برداری در ویتنام و لائوس) – آرتسئولوف
کار در پایگاه خبرنگاری خارج از کشور – کالوشین
بخش سوم: فیلمنامه و انواع آن در سینمای مستند
انواع فیلمنامه
فیلمنامه گسترده
فیلمنامه سفارشی
فیلمنامه گزارشی
فیلمنامه پس از فیلم برداری
فیلمنامه و کارگردان
فیلمنامه در حین تولید