واقعیت و حقیقت: فیلم مستند

[ نایجل ویل | فتاح محمدی ]

... و کار ما نه رئالیسم، که سوررئالیسم بود؛ ما قصه گو بودیم؛ خیال پرداز بودیم. به همین دلیل است که هرگز نتوانستیم با جنبش مستند کنار بیائیم. فیلم های مستند از شعر شروع کردند و به نثر ختم شدند. ما قصه گوها با ناتورالیسم شروع کردیم و سر از خیالپردازی در آوردیم.

... ادامه
ضرورت نگارش" خلاصه ی تک جمله ای"
[ محمد تهامی نژاد ]

لاگ لاین، خلاصه ی تک جمله ای از مستندنامه ( فیلمنامه) است. شرح مختصری است که می گوید فیلم درباره ی چیست. چنین خلاصه ای به این پرسش ها پاسخ می گوید که داستان شما درباره ی چیست؟ و ضروری است که شما مفهوم فیلم خود را در جمله ای فشرده بیان کنید.

... ادامه
صدای مستند

[ بیل نیکولز | فتاح محمدی ]

تحولات تمهیدات مستند رابطه ای پیچیده با تاریخ دارد و تمهیدات خود - بازتابنده به نظر می رسد که رابطه ی  پیچیده ی خاصی با فرم مستند دارد، چون این تمهیدات کمتر اختصاص به فرم مستند دارند تا (تمهیداتی چون) صدای خداوند، سینما وریته، یا تمهیدات مبتنی بر مصاحبه.

... ادامه
با انرژی و مشتاق باشید!
نکاتی درباره ی بازاریابی فیلم تان

[ فرناز حائری ]

ظاهری حرفه ای داشته باشید. لازم نیست بهترین کت و شلوار یا لباس تان را بپوشید؛ ولی بی پول هم نباید به نظر بیایید.

... ادامه
صدای مستند

[ بیل نیکولز | فتاح محمدی ]

در فیلم مستند وقتی صدای متن در پشت شخصیت هایی که با ما سخن می گویند ناپدید می شود، ما با تمهید خاصی سروکار پیدا می کنیم که اهمیت ایدئولوژیکی کمتری از معادل آن در فیلم داستانی ندارد. وقتی این حس به ما دست بدهد که دیگر یک صدای اداره کننده وجود ندارد ...

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 6  7  8  9  10  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد