مستند اجتماعی و غیاب جامعه (قسمت دوم و پایانی)
میزگردی با حضور محمد تهامی‌نژاد، دکتر بهرنگ صدیقی و پوریا جهانشاد

ارتباط علوم اجتماعی و سینمای مستند در ایران چندان روشن نیست و تعامل این دو حوزه هیچ‌گاه شکل تعریف‌شده و نظام‌مندی نداشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از فیلم‌هایی که در ایران تحت عنوان مستند اجتماعی مورد اشاره قرار می‌گیرند، نه‌تنها...

... ادامه
مستند اجتماعی و غیاب جامعه (قسمت اول)
میزگردی با حضور محمد تهامی‌نژاد، دکتر بهرنگ صدیقی و پوریا جهانشاد

ارتباط علوم اجتماعی و سینمای مستند در ایران چندان روشن نیست و تعامل این دو حوزه هیچ‌گاه شکل تعریف‌شده و نظام‌مندی نداشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از فیلم‌هایی که در ایران تحت عنوان مستند اجتماعی مورد اشاره قرار می‌گیرند، نه‌تنها...

... ادامه
کتاب‌شناسی سینمای مستند در ایران

از ابتدا تا انتهای سال ۹۳

اهمیت و ضرورت آگاهی از تاریخ دگرگونی در هر علم، امری بدیهی و بی‌نیاز از توضیح است. شناخت و تسلط بر منابع مطالعاتی همواره گام اول و اصلی هنرجویان، دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان در هر رشته آموزشی است. بدون شناخت این منابع رسیدن به اهداف مطالعاتی شاید به‌آسانی ...

... ادامه
از زندگی روزمره تا تصویر سینماتوگرافیک
نگاهی نشانه‌شناختی به مقوله خنده و سرخوشی

[ پوریا جهانشاد ]

برخلاف آنچه ممکن است در نگاه اول به نظر برسد، با به خرج دادن قدری تسامح ارائه یک طبقه‌بندی کلی از مقولاتی که ممکن است در زندگی روزمره اسباب خنده و شادی ما را فراهم کنند، کار چندان دشواری نیست.

... ادامه
تعریف‌های فیلم مستند
(قسمت چهارم و پایانی)

[ روبرت صافاریان ]

گرایش عمومی سینمای مستند این است که از آن‌چه جلوی دوربین قرار گرفته است ـ ‌بدون جرح و تعدیل ـ و فیلم می‌گیرد، حتی‌الامکان در آن دست نبرد. تقریباً هیچ مستندی در دکور گرفته نمی‌شود. مستند‌ها در محل‌های واقعی ...

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 1  2  3  4  5  6  7  8  9  بعدی  | صفحه آخر
اختصاصی: اکران آخرین مستند "محمدرضا مقدسیان"
اختصاصی: پایان فیلم‌برداری مستند "اهل آب"
۵ مستند ایرانی در بخش «زیتون‌های زخمی» جشنواره فجر
اختصاصی: انتشار مستند "سپیده دمی که بوی لیمو می‌داد"
اختصاصی: نمایش مستند "متهمین دایره بیستم"
به گروه فيس بوک ما بپيونديد