کتاب‌شناسی سینمای مستند در ایران

از ابتدا تا انتهای سال ۹۳

اهمیت و ضرورت آگاهی از تاریخ دگرگونی در هر علم، امری بدیهی و بی‌نیاز از توضیح است. شناخت و تسلط بر منابع مطالعاتی همواره گام اول و اصلی هنرجویان، دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان در هر رشته آموزشی است. بدون شناخت این منابع رسیدن به اهداف مطالعاتی شاید به‌آسانی ...

... ادامه
از زندگی روزمره تا تصویر سینماتوگرافیک
نگاهی نشانه‌شناختی به مقوله خنده و سرخوشی

[ پوریا جهانشاد ]

برخلاف آنچه ممکن است در نگاه اول به نظر برسد، با به خرج دادن قدری تسامح ارائه یک طبقه‌بندی کلی از مقولاتی که ممکن است در زندگی روزمره اسباب خنده و شادی ما را فراهم کنند، کار چندان دشواری نیست.

... ادامه
تعریف‌های فیلم مستند
(قسمت چهارم و پایانی)

[ روبرت صافاریان ]

گرایش عمومی سینمای مستند این است که از آن‌چه جلوی دوربین قرار گرفته است ـ ‌بدون جرح و تعدیل ـ و فیلم می‌گیرد، حتی‌الامکان در آن دست نبرد. تقریباً هیچ مستندی در دکور گرفته نمی‌شود. مستند‌ها در محل‌های واقعی ...

... ادامه
تعریف‌های فیلم مستند
(قسمت سوم)

[ روبرت صافاریان ]

رابین وود زیاد درباره سینمای مستند ننوشته است و آن‌چه درباره دیدگاه او در زمینه مستند می‌گوییم، بر مقدمه کوتاه و بسیار آموزنده مقاله او درباره سینمای ژرژ فرانژو استوار است. وود بعد از تاکید بر این امر که ...

... ادامه
تعریف‌های فیلم مستند
(قسمت دوم)

[ روبرت صافاریان ]

دیوید بردوِل در کتاب هنر سینما عناصر تشکیل‌دهنده فرم فیلم ‌و مناسبات این عناصر را این گونه جمع‌بندی می‌کند: فرم فیلم از دو سیستم اصلی تشکیل شده است که با یکدیگر در کنش متقابل قرار دارند؛ سیستم فرمال و سیستم سبکی.

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد