تعریف‌های فیلم مستند
تعریف سینمای مستند در نوشته‌های دیوید بُردوِل، رابین وود و کریستین متز (قسمت اول)

[ روبرت صافاریان ]

این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری می‌شنویم که علت نابسامانی اوضاع در فلان حوزه بخصوص این است که تعریفی از آن نداریم. احساس نیاز به ...

... ادامه
اندیشه‌ورزی تصویری
تاملاتی در باب سینمای تجربی و ماهیت آن (قسمت دوم و پایانی)

[ پوریا جهانشاد ]

تصویر سینمایی به واسطه ویژگی‌ها و محدودیت‌های خود به راحتی از اشکال بازنمایانه دیگر نظیر ادبیات و نقاشی قابل تمایز است. این تمایز جدا از خاص‌بودگی هر رسانه به لحاظ «سبک»، در شکل حضور یا تجلی مولف در متن نیز ...

... ادامه
اندیشه‌ورزی تصویری
تاملاتی در باب سینمای تجربی و ماهیت آن

[ پوریا جهانشاد ]

امروزه «سینمای تجربی» اصطلاحی رایج است که تقریباً در همه متون نظری- تاریخی سینما و حتی درس گفتارهای دانشگاهی، برای اشاره به گونه مشخصی از فیلم‌ها استفاده می‌شود.

... ادامه
خودچهره نگاری (1) در سینما: عرصه ای تازه برای تاملاتی کهنه

[ پوریا جهانشاد ]

طی چند سال اخیر تعداد قابل توجه ای از مستندسازان کشور که در جستجوی تجربیات تازه در عرصه مستندسازی بوده اند، دست به ساخت آثاری کاملا" شخصی زده اند. بحث در خصوص علت این پدیده و چرایی گرایش مستندسازان به ساخت این نوع آثار مفصل است و مجالی دیگر را طلب می کند.

... ادامه
کتاب شناسی و منبع شناسی سینمای مستند در ایران
از ابتدا تا انتهای سال ۹۱

[ امیر حسین ثنائی ]

شناخت و تسلط بر منابع مطالعاتی همواره گام اول و اصلی هنرجویان، دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان در هر رشته آموزشی است. بدون شناخت این منابع رسیدن به اهداف مطالعاتی شاید به آسانی میسر نباشد.

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد