چطور بهترین نتیجه را از حضور در بازار ایدفا بگیریم

[ مریم باقری ]

تا گشایش جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند آمستردام (ایدفا) تنها یک روز باقی است. ایدفا برای کسانی که اولین حضور خود در مارکت را تجربه می‌کنند دستورالعملی آماده کرده است تا آن‌ها بتوانند بیشترین و بهترین بهره‌برداری را از حضور در بازار داشته باشند.

... ادامه
نبرد با فراموشی ایده‌ها
نگاهی به مستند «دیگر به کجا حمله کنیم؟»

[ امید نجوان ]

مور در این مستند تحقیقی می‌کوشد تماشاگران را با تجربه شگرف خود از رویارو شدن با نحوه لذت بردن شهروندان اروپایی از کار، زندگی، ثروت و رفاه اجتماعی به اشتراک بگذارد. احساسی که سال‌ها پیش و در فیلم...

... ادامه
به آینده خوش‌بینم
[ گفت‌وگوی اختصاصی با « رویا سادات»، درباره جشنواره «زنان هرات-کابل» ]

خاطره کردکریمی

نمی‌خواهیم که جو حاکم بر جشنواره تک‌جنسیتی باشد؛ البته تفکر و دیدگاه زنانه حاکم است. به‌هرحال وقتی برای تغییر و ایجاد جامعه‌ای انسانی تلاش می‌کنیم، دیگر زن و مرد معنا پیدا نمی‌کند.

... ادامه
نوشتن با دوربین
[ گفت‌وگوی مهدی باقری با رضا تیموری درباره فیلم‌برداری در فیلم مستند ]

لفظ تصویر شیک به‌غلط رایج شده و به تصویر درست، شیک می‌گوییم. نمی‌دانم از چه زمانی مد شد که در مستند هر چه تصاویر چرک‌تر و لرزان‌تر باشند بیننده ارتباط بیش‌تری با آن برقرار می‌کند و بیش‌تر باور می‌کند. قبول دارم خیلی از موضوعات نیاز دارند که دوربین لرزان داشته باشند؛ اما حتی برای آن‌هم باید طراحی شود.

... ادامه
آرشیو دیجیتال آثار عباس کیارستمی

اولین پرسشی که در مقابل این آثار می‌توان مطرح کرد این است که چه سرنوشتی خواهند داشت. بر همین اساس پروژه‌ای تعریف شد که به نام پروژه مستندنگاری و تهیه آرشیو دیجیتال از عکس، اسناد و آثار مکتوب آقای عباس کیارستمی شناخته می‌شود. مستندنگاری و تهیه آرشیو دیجیتال از آثار ایشان بر عهده «رای‌بُن مستند» گذاشته شده که مجری طرح این پروژه است.

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی  | صفحه آخر
اختصاصی: یک مستند ایرانی، نامزد جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم مستند لندن
برگزیدگان چهل و هفتمین جشنواره رشد
برگزاری نشست خبری یازدهمین جشنواره سینماحقیقت
اختصاصی: «اهل آب» در مرحله تدوین
برگزیدگان جشنواره ایدفا
به گروه فيس بوک ما بپيونديد