واقعیت‌هایی‌ ساده، ‌اما ‌ترسناک
[ گفت‌وگو با ورنر هرتزوگ، درباره مستند برخورد در انتهای زمین ]

ترجمه‌ی کیکاووس زیاری

یک جورهایی تصمیم گرفتم کار فیلم‌سازی را‌‌‌ رها کنم؛ ولی وقتی پیش خودم فکر کردم دیدم چرا من باید عقب‌نشینی کنم؟ عقب‌نشینی هیچ‌وقت راه خوبی برای فرار یا مقابله با مشکلات نبوده است.

... ادامه
فیلم‌سازی، کاری شبیه ماهیگیری!
[ گفت‌و‌گو با ریچارد لیکاکـ ]

حمید نفیسی | ترجمه‌ی محمد شهبا

همیشه شیفته‌ی چیزهای مختلفی بوده‌ام که می‌توان با فیلم انجام داد. من علاقه‌ای به ساختن فیلم‌های بی‌شمار ندارم. آنچه مورد علاقه‌ی من است، فیلم‌های ارزان و شخصی و کوتاه است.

... ادامه
فیلم‌سازی، کاری شبیه ماهیگیری!
[ گفت‌و‌گو با ریچارد لیکاکـ ]

حمید نفیسی | ترجمه‌ی محمد شهبا

لیکاک هیچ‌گاه رویداد‌ها را بازسازی نمی‌کند و حتی، بر طبق قواعد سینمای مستند بی‌واسطه، از برداشت دوباره‌ی یک نما نیز اجتناب می‌ورزد. به عقیده‌ی او، موضوع فقط و فقط در برداشت نخست می‌تواند حالت اصیل و واقعی‌اش را نمایش دهد و در برداشت‌های بعدی، حالتی مضحک می‌یابد.

... ادامه
بداهه‌نوازی دو فیلم‌ساز
[ گفت‌وگو با مجتبی میرتهماسب؛ درباره‌ی این فیلم نیست ]

محمد عبدی

من با پس‌زمینه‌ی مستندسازی وارد ماجرا شدم و جعفر از زاویه‌ی فیلم‌سازی داستانی و کلی هم مشترکاتی داشتیم که غیرشخصی بودند و مرتبط با فضای اجتماعی و فضای فیلم‌سازی و شرایط مشابهی که حتی ...

... ادامه
خــانه‌های امن
[ گفت‌وگو با نیما سروستانی؛ درباره‌ی مستند قیمت من پنجاه گوسفند بود ]

بابک مستوفی

اگر فکر می‌کنید بعضی تصویر‌ها ممکن است آماتوری به‌نظر برسد، برخی‌اش عمدی است و برخی‌اش هم غیرعمدی. ولی کلاً اعتقاد دارم که در این جور کار‌ها، نزدیک شدن به این آدم‌ها مهم است و نه زیبایی تصویر.

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد