آیا مخاطبی در خانه هست؟
میزگرد «آسیبشناسی مخاطب در سینمای مستند ایران» - ۲
مهدی ازهریراد
وقتی به فهرست بلندبالای فیلمهای مستندی که تولیدشدهاند اما امکان نمایش عمومی نداشتهاند و اکران آنها محدود به نمایش جشنوارهای با مخاطبان بسیار اندک شده است، نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که ...
جهانِ گفتوگو
[ گفتوگو با مهدی گنجی درباره فیلم مستند من میخوام شاه بشم ]
امیرحسین ثنائی
یکی از سختترین چالشهایم در فیلم این بود که یک خط دراماتیک خلق کنم، چون فیلمنامه را سر مونتاژ با وسواس و محاسبات ریاضی کنار هم چیدیم. دومین مسئله برایم این بود که فیلمی بسازم که مخاطب در انتهای آن با ...
آیا مخاطبی در خانه هست؟
میزگرد «آسیبشناسی مخاطب در سینمای مستند ایران» - ۱
مهدی ازهریراد
وقتی به فهرست بلندبالای فیلمهای مستندی که تولیدشدهاند اما امکان نمایش عمومی نداشتهاند و اکران آنها محدود به نمایش جشنوارهای با مخاطبان بسیار اندک شده است، نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که ...
جهان قهرمانهای تنها
[ گفتوگو با آرش لاهوتی درباره فیلم مستند راننده و روباه ]
امیر حسین ثنائی
وقتی آدمی از زندگیاش برای من تعریف میکند در همان لحظه نقاط عطفی در ذهن من شکل میگیرد. من علاقه بسیار زیادی به ادبیات دارم و رمانهای زیادی در کتابخانهام هست. شاید به همین دلیل باشد که ناخودآگاه ذهن من ...
همه چیز تغییر کرده است
[ میزگرد هالیوود ریپورتر با حضور شش مستندساز مطرح جهان ]
مترجم: مریم باقری
مشکل بزرگی در مورد کلمه «مستند» وجود دارد. کلمه مستند شبیه کلمه «سند» میماند. منظورم این است که من دارم میروم به سالن سینما. قرار است مستند ببینم یا تریلر؟ ما به کلمه بهتری نیاز داریم.