زندگی مبارزه‌ست‌
[ گفت‌ و‌ گو با محمد شیروانی ]

امیر حسین ثنائی

همیشه دلم می‌خواست یک نوازنده باشم. یک آدمی که با ساز خودش در حرکت است. در تخیل یک سیاه پوست هستم با سازم و از این شهر به آن شهر، از این بار به آن بار و... تخیل کودکانه‌ی تحریک کننده‌ای‌ست انصافا.

... ادامه
کشف واقعیت
[ گفت‌و‌گو با لقمان خالدی ]

کاظم ملایی

همیشه برای من مهم‌ترین قسمت‌های مستندسازی تحقیق و پژوهش و تدوین آن بوده و در عین حال این قسمت‌ها شیرین‌ترین مراحل مستندسازی هم هست. مرحله‌ی تحقیق و پژوهش برای یک مستندساز همچون لحظه‌ای‌ست که ...

... ادامه
طراحی گفتار
[ گفت‌و‌گو با مسعود امینی تیرانی درباره‌ی گفتار در فیلم مستند ]

امیر حسین ثنائی

در اغلب موارد وجه اسنادی یک فیلم مستند بیشتر بر عهده‌ی تصویر است؛ بنابراین گفتار متن حکم ارائه‌ی تفسیر از اسناد را خواهد داشت. این یک امر اساسی است که گفتار متن باید توانایی ارائه‌ی حکم‌ها و ...

... ادامه
مثل یک رویا
[ گفت‌و‌گو با شرمین عبید چینائی، درباره ی مستند حفظ صورت، بهترین مستند اسکار ]

نادیا رسول | مریم باقری

ما جامعه‌ای از هنرمندانی داریم که کار خود را بصورت آنلاین تبلیغ و توزیع می‌کنند. برای من بسیار هیجان‌انگیز است که بخشی از جامعه‌ی خلاق پاکستان باشم.

... ادامه
گفتار، متن ادبی مستقل نیست
[ گفت‌و‌گو با روبرت صافاریان درباره‌ی گفتار در فیلم مستند ]

امیر حسین ثنائی

همان طور که فیلم بدون گفتار داریم، فیلم‌های گفتارمحور هم داریم. فیلم‌های که به تمامی بر گفتار متکی‌اند و بر مبنای گفتار شکل می‌گیرند. فیلم گفت‌وگو با انقلاب که گفتارش را می‌خوانید، از این فیلم‌هاست.

... ادامه
 
صفحه اول |  قبلی 7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  بعدی  | صفحه آخر
«رویاهای دم‌صبح»، بهترین فیلم جشنواره کانادایی
مستند «معرف» در جشنواره هات داکس
نمایش و نقد مستند «معرف»
انتشار فراخوان شرکت در درس‌گفتارهای صدا و موسیقی در سینمای مستند
«بافندگان خیال» در جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند»
به گروه فيس بوک ما بپيونديد