همیشه دلم میخواست یک نوازنده باشم. یک آدمی که با ساز خودش در حرکت است. در تخیل یک سیاه پوست هستم با سازم و از این شهر به آن شهر، از این بار به آن بار و... تخیل کودکانهی تحریک کنندهایست انصافا.
همیشه برای من مهمترین قسمتهای مستندسازی تحقیق و پژوهش و تدوین آن بوده و در عین حال این قسمتها شیرینترین مراحل مستندسازی هم هست. مرحلهی تحقیق و پژوهش برای یک مستندساز همچون لحظهایست که ...
طراحی گفتار
[ گفتوگو با مسعود امینی تیرانی دربارهی گفتار در فیلم مستند ]
امیر حسین ثنائی
در اغلب موارد وجه اسنادی یک فیلم مستند بیشتر بر عهدهی تصویر است؛ بنابراین گفتار متن حکم ارائهی تفسیر از اسناد را خواهد داشت. این یک امر اساسی است که گفتار متن باید توانایی ارائهی حکمها و ...
گفتار، متن ادبی مستقل نیست
[ گفتوگو با روبرت صافاریان دربارهی گفتار در فیلم مستند ]
امیر حسین ثنائی
همان طور که فیلم بدون گفتار داریم، فیلمهای گفتارمحور هم داریم. فیلمهای که به تمامی بر گفتار متکیاند و بر مبنای گفتار شکل میگیرند. فیلم گفتوگو با انقلاب که گفتارش را میخوانید، از این فیلمهاست.